Jungner: Paniikki iski keskustaan

SDP:n puoluesihteeri Mikael Jungnerin mukaan paniikki on iskenyt pääministeripuolue keskustaan.
– Puoluesihteeri Timo Laanisella on hyvin omalaatuinen käsitys korkomarkkinoiden toiminnasta, jos hän kuvittelee korkojen nousun olevan seurausta opposition toiminnasta. – Korot ovat nousussa ennen kaikkea siksi, että oikeistohallituksen toimet, kuten energiaverojen korotukset, ovat kiihdyttäneet inflaatiota. Myös oikeistohallituksen vastuuton lisävelanotto lietsoo epävarmuutta.

– Nyt näyttäisi siltä, että inflaation lisäksi myös Laanisen oma mopo uhkaa karata käsistä.

Jungnerin mukaan keskusta yrittää nyt kaikin tavoin pelotella omia äänestäjiään uurnille.
– Keskustan kaikessa toiminnassa näkyy pelko vallan menettämisestä. Puolue yrittää padota kannatuksensa luisua kaikin mahdollisin keinoin. Keinovalikoimaan on tullut uusvanhana elementtinä myös valheellisten syytösten esittäminen kilpailijapuolueiden toiminnasta.

– Tosiasia on, että ainoa vaihtoehto nykymenolle on sosialidemokraattien nousu seuraavaan hallitukseen. Mikään ei Suomessa muutu, jos keskusta ja kokoomus vain vaihtavat keskenään pääministerin ja valtiovarainministerin salkkuja.