Joensuu, Outokumpu ja Lieksa mukana kuntakokeilussa!

Työ- ja elinkeinoministeriö on valinnut kunnat syyskuussa alkavaan kuntakokeiluun, joka kestää vuoden 2015 loppuun. Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen (sd) otti ilolla vastaan tiedon, että Joensuu, Outokumpu ja Lieksa ovat mukana pitkäaikaistyöttömyyden vähentämiseen tähtäävässä kuntakokeilussa.

– Haluan kiittää työministeri Lauri Ihalaista uskottavasta työllisyyspolitiikasta, Mäkisalo-Ropponen sanoo.

-Meillä Joensuussa, Outokummussa ja Lieksassa on taas uskoa, että onnistumme vähentämään pitkäaikaistyöttömyyttä kokeilun seurauksena, iloitsee Mäkisalo-Ropponen.

Kuntakokeilun lisäksi lisätalousarvio tuo 24 miljoonaa euroa työllisyyden hoitoon ELY-keskusten kautta. Pohjois-Karjalan ELY-keskus sai 1,2 miljoonaa euroa lisää työttömyyden torjuntaan, josta Mäkisalo-Ropponen on lisäksi tyytyväinen.

Merja Mäkisalo-Ropponen on seurannut työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsenenä tiiviisti kuntakokeilun valmistelua ja on erittäin luottavainen sen tulevista tuloksista.