Järjestöjen webinaareja ja koulutuksia

Ehdokkaalle 10:31

Lääketeollisuus ry – Kuinka hoitovelka maksetaan?

Tervetuloa keskustelemaan siitä, kuinka koronapandemian aikana kerääntynyt hoitovelka maksetaan, ja miten hoidon laatu ja tasavertainen saatavuus varmistetaan myös tulevaisuudessa.

Keskustelutilaisuus järjestetään ma 24.5. kello 9-11.  Korona on koetellut suomalaista yhteiskuntaa ja kuormittanut terveydenhuoltojärjestelmää kovalla kädellä. Suomalaiset eivät kuitenkaan ole lainkaan aiempaa terveempiä ja moni kamppaileekin paitsi koronan, myös perussairautensa kanssa. Kuinka koronapandemian aikana kerääntynyt hoitovelka maksetaan ja kuinka varmistetaan hoidon oikea-aikaisuus, laatu ja tasavertainen saatavuus tulevaisuudessakin? Mitä kuntien uudet päätöksentekijät voivat tulevalla vaalikaudella asian eteen tehdä, toteutuipa sote-uudistus tai ei?

Tilaisuuden päättäjäkeskusteluissa mukana ovat Markus Lohi (kesk), Sari Sarkomaa (kok), Hanna Sarkkinen (vas), Ilmari Nurminen (sd) ja Noora Koponen (vihr).

Voit ilmoittautua tilaisuuteen ja katsoa koko ohjelman täällä.  Voit myös osallistua tilaisuuteen suoraan tästä linkistä.

Pesäpuu ry – Lasten oman vaikuttamiskampanjan webinaari

Mitä on laadukas lastensuojelu lastensuojelun asiakkaana olevien lasten mielestä? Nyt ehdokkailla on mahdollisuus saada päätöksenteon tueksi vaikuttavaa, suoraan lapsilta tullutta tietoa siitä, mitä lastensuojelun asiakkaana olevat lapset ovat halunneet sanoa teille laadukkaasta ja heitä auttavasta lastensuojelusta.

Webinaari järjestetään 24.5. klo 15-16.  Voit liittyä webinaarin tästä, ilman ilmoittautumista.

Webinaarin ohjelma (www)

Webinaarissa kuullaan mm. Mannerheimin lastensuojeluliiton, Mirjam Kallandin ja kansallisen lapsistrategian pääsihteerin, Johanna Laisaaren puheenvuorot.

Lisäksi kansanedustajapaneelissa keskustellaan siitä, miten varmistetaan, että lasten toiveet auttavasta ja laadukkaasta lastensuojelusta toteutuvat. Paneelia johtaa Mirka Soinikoski (Vihr.). Keskustelussa mukana Outi Alanko-Kahiluoto (Vihr.), Sanna Antikainen (PS), Sanni Grahn-Laasonen (Kok.), Katja Hänninen (Vas.), Hilkka Kemppi (Kesk.), Veronica Rehn-Kivi (RKP), Sari Tanus (KD) ja Heidi Viljanen (SDP).  Webinaarin aikana julkaisemme ”Että olisi mahdollisimman hyvä olla lapsien”-nimisen julkaisun, johon on koottu kaikki 120 lapsen vastaukset.

Rakennusteollisuuden suuri kuntavaalikeskustelu ke 26.5. klo 15-16:30

Mikä on eduskuntaryhmien puheenjohtajien ja Helsingin pormestariehdokkaiden resepti kaupunkien kestävään kasvuun? Rakennetun ympäristön rooli kasvaa kunnissa, mutta onko päättäjillä rohkeutta tehdä tarvittavia investointeja? Millainen on pormestariehdokkaiden Helsinki-visio?

Tule seuraamaan Rakennusteollisuuden suurta vaalikeskustelua! Ilmoittaudu mukaan osoitteessa tapahtumat.rakennuslehti.fi/kuntavaalikeskustelu

Tapahtuman mainos (pdf)

Kuntaliitto – Kuntien ilmastokonferenssi  2.-3.6.2021

Kunnat ja valtio ovat asettaneet tiukat ilmastotavoitteet. Suomi tavoittelee hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä, mutta 50 % suomalaisista asuu kunnassa, jonka hiilineutraaliuden tavoitevuosi on viimeistään 2030. Miten näihin tavoitteisiin päästään?

Tervetuloa keskustelemaan kuntien ilmastotyöstä! Miltä näyttää tulevaisuuden ilmastokunta?

Kuntien ilmastokonferenssi järjestetään kymmenettä kertaa. Se kokoaa yhteen eri alojen asiantuntijoita ja kuntapäättäjiä verkostoitumaan ja jakamaan kokemuksia paikallisesta ilmastotyöstä.

Ohjelma on nyt julkaistu ja ilmoittautuminen on auki 28.5.2021 asti. Lisätietoja UKK-osiosta.

Huomioithan, että osallistujamäärä on rajattu, eikä ilmoittautumisia oteta vastaan ilmoittautumisajankohdan päätyttyä.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Syken Canemure-hankkeen, ympäristöministeriön ja Ympäristötiedon Foorumin kanssa.