Jaakonsaari: Umpikuja ratkaistavissa varainsiirtoverolla

– Suomella on nyt ainutlaatuinen mahdollisuus vaikuttaa Euroopassa tapahtuvien muutosten suuntaan, totesi Euroopan parlamentin jäsen Liisa Jaakonsaari vappupuheessaan Kemijärvellä ja Rovaniemellä.

Jaakonsaaren mukaan rakentava ote Portugalin tukemiseen on vielä mahdollista.
– Vaalivoittajat, Perussuomalaiset, ovat jo ilmaisseet tahtonsa olla mukana, SDP:n europarlamentaarikko muistutti.

– Sosialidemokraattien tärkein tavoite Euroopan tasolla on kansainvälisen varainsiirtoveron aikaansaaminen. Sen ideana on keinottelun hillitseminen sekä lisäresurssien saaminen Euroopan sosiaaliseen kehittämiseen ja nuorisotyöttömyyden vähentämiseen uuden veron kautta.

Jaakonsaari toivoo, että Suomi pääsisi nopeasti yksimielisyyteen omista ehdoistaan, jotta ratkaisuihin päästäisiin välittömästi.

– Portugalin päästäminen konkurssiin olisi kohtalokasta koko Euroopalle, myös Suomelle, Jaakonsaari painotti.