Jaakonsaari joulunäytelmän tähtenä

Euroopan parlamentin jäsen Liisa Jaakonsaari suorittaa torstai-iltana klo 19 maailman ensiesiintymisensä joulumuorina kuusamolaisen Rukan koulun joulujuhlan näytelmässä Joululintu.
Koko koulun oppilaiden, henkilökunnan ja vanhempien produktio on mittava, sillä esiintyjiä on 250. Näytelmä esitetään Rukan hiihtostadionilla ja yleisöä odotetaan jopa 3000.

Joululintu on klassinen tarina hyvästä ja pahasta, ystävyyden voimasta ja joulun mahdista.
Sen on kirjoittanut Rukan koululla koulunkäyntiavustajana vuonna 1995 työskennellyt Marjo Haapanen ja säveltänyt koulun silloinen musiikinopettaja Jaakko Sopanen.

Huomisiltainen esityskerta on jo 16. Tällä kertaa näytelmä on yhteiseurooppalainen produktio.
Rukan koulu on mukana eurooppalaisten koulujen yhteistyötä edistävässä Comenius –ohjelmassa, ja näytelmän joulupukki on belgialainen opettaja. Mukana on myös belgialaisia oppilaita.

– Kyllä tämä on ehdottomasti yksi urani huippuhetkiä. Mutta jännittää, kun en ole ehtinyt harjoituksiin. Varmaan tulee esityksessä tämän tästä hypisteltyä koltun helmaa, ennakoi Jaakonsaari esityksen aattona.