Jaakonsaari: EU:n tehtävä toimia – veroparatiisit suljettava!

– Euroopan talous on kääntynyt dramaattisesti huonompaan suuntaan. Niin kuin vahvoilla lääkkeillä yleensä, on budjettileikkauksilla paha sivuvaikutus: kasvu on pysähtynyt, totesi Euroopan parlamentin jäsen Liisa Jaakonsaari (sd) EU:n talouskriisiä käsitelleessä parlamentin täysistuntokeskustelussa Strasbourgissa tänään.

– Luottamuksen palauttamiseksi tarvitaan budjettikuria, mutta myös oikeudenmukaista tulonjakoa. Tarvitaan myös tunnetta, että Eurooppa on oikeilla raiteilla.

– Vetoan neuvoston puheenjohtajaan, että painostaisitte EU:n jäsenmaita antamaan komissiolle mandaatin toimia niin, että veroparatiisit suljetaan. Se olisi oikeudenmukaisuusteko, Jaakonsaari painotti.