Jaakonsaari ahkerimmin täysistunnoissa

Euroopan parlamentin suomalaisjäsenistä Liisa Jaakonsaari on osallistunut ahkerimmin täysistuntoihin, kertovat parlamentin toimintaa tarkkailevan VoteWatchin tilastot.
Jaakonsaaren jälkeen seuraavaksi tunnollisimmin täysistuntoihin ovat suomalaisista osallistuneet Carl Haglund (RKP, ALDE) ja Timo Soini (perus.,EFD).
Laiskimmin istuntoihin on ottanut osaa Anneli Jäätteenmäki (kesk., ALDE). Myös Riikka Manner on ollut usein pois, mutta hänen poissaolonsa selittyvät äitiyslomalla.

Vuosi sitten valitun Euroopan parlamentin jäsenten läsnäoloprosentti on kaiken kaikkiaan kohentunut edellisestä parlamenttikaudesta, mutta suomalaismeppien osalta huonontunut. Viime kaudella suomalaiset olivat läsnäolotilaston kärkipäässä, nyt sijalla 16. Kärjessä ovat nyt Itävallan ja Viron mepit.

Parlamentin poliittisista ryhmistä tunnollisimmin täysistuntoihin ovat ensimmäisenä vuonna osallistuneet sosialidemokraatit. Eniten poissaoloja on Timo Soinin EFD-(Vapaa ja demokraattinen Eurooppa) ryhmällä.

Lue lisää: www.votewatch.eu