”Isänmaata voi palvella myös oppositiosta”

Julkisessa keskustelussa vaaditaan säästöjä, palveluiden turvaamista ja rakenteiden uudistamista. Kun hallitus ryhtyy sanoista tekoihin jo edellisten hallitusten valmistelun pohjalta, vaaditaan aikalisää tai uudistusten hylkäämistä, sanoi Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jouni Backman tänään valtiopäivien avajaiskeskustelussa.

– Perussuomalaiset kieltäytyivät ensin hallitusvastuusta ja äänestäjille antamiensa lupausten lunastamisesta. Nyt he vetäytyvät puolustusvoimien uudistustyön valmistelua seuraavasta parlamentaarisesta turvallisuus- ja puolustuspoliittisesta kontaktiryhmästä. Isänmaata voi palvella myös oppositiosta. Käpykaartistako perussuomalaiset sen tekevät?

– Nyt on aika aktiivisesti esittää omia rakentavia vaihtoehtoja. Oppositio näyttää kuitenkin jäävän seuraamaan sivusta pellon pientareelta huutelemaan vanhan isännän yllyttämänä ”väärin sammutettu” kannustushuutoja. Toivon, että oppositiokin tarttuu tarjottuun mahdollisuuteen vaikuttaa rakenneuudistuksiin.