Isä Mitro SDP:n ehdokkaaksi

SDP on asettanut EU-vaaliehdokkaiksi pastori Mitro Repon (sit.), erikoistutkija Tuula Petäkoski-Hultin sekä Ahmed Al Chibibin.

Isä Mitrona tunnettu Mitro Repo (50) on pappi ja humanististen tieteiden kandidaatti. Hän on toiminut Helsingin ortodoksisen seurakunnan pastorina vuodesta 1990. Lisäksi hän on suosittu opettaja ja luennoitsija.

Tuula Petäkoski-Hult (53) on filosofian tohtori. Hän työskentelee erikoistutkijana Valtion teknillisessä tutkimuslaitoksessa. Petäkoski-Hultilla on lukuisia luottamustehtäviä. Hän on muun muassa Tehyn ensimmäinen varapuheenjohtaja, kotikuntansa Lempäälän kunnanvaltuuston puheenjohtaja sekä SDP:n puoluehallituksen jäsen.

Ahmed Al Chibib (23) on turkulainen merkonomi ja yrittäjä. Hän on Turussa varavaltuutettu ja aktiivinen myös demarinuorissa. Irakilaistaustainen Al Chibib on asunut Suomessa 18 vuotta.

SDP:llä on nyt täysi 20 ehdokkaan vaalilista.

SDP:n puoluehallitukseksen aiemmin nimeämiä ehdokkaita ovat valtiotieteen tohtori Arja Alho, professori Fredrik Almqvist, kaupunginvaltuutettu Arto Bryggare, poliittinen avustaja Nesrin Can, kansanedustajat Sinikka Hurskainen, Liisa Jaakonsaari ja Kimmo Kiljunen, opiskelija Niko Korte, kaupunginvaltuutettu Jenny Lindborg, osastonjohtaja Kirsi Lindroos, professori Kalevi Olin, järjestöpäällikkö Reijo Paananen, diplomaatti Petra Paasilinna, valmentaja ja yrittäjä Jani Sievinen, dosentti Ilkka Taipale, kansanedustaja Satu Taiveaho sekä valtiotieteen tohtori Pilvi Torsti.