Iisakki Kiemunki SDP:n eduskuntaryhmään mediasuhteiden asiantuntijaksi

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä on valinnut hallintotieteiden maisteri Iisakki Kiemungin mediasuhteiden asiantuntijaksi. Kiemunki aloittaa tehtävässä 29.8.2022.

Kiemunki siirtyy SDP:n eduskuntaryhmään Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin viestintäjohtajan paikalta. Sosialidemokraattisessa liikkeessä Kiemunki on ollut mukana vuodesta 2000 saakka lukuisissa eri luottamustehtävissä Janakkalassa, Hämeenlinnassa ja Kanta-Hämeessä. Tällä hetkellä Kiemunki toimii SDP:n Hämeen piirin puheenjohtajana, puoluevaltuutettuna ja Kustannus Oy Demokraatin hallituksen jäsenenä.

Mediasuhteiden asiantuntijan pääasiallinen tehtävä on välittää Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän poliittiset kannat median tietoisuuteen. Työssä onnistuminen vaatii ymmärrystä politiikasta sekä kykyä rakentaa ja ylläpitää mediasuhteita ja verkostoja.

– Kun avautui tilaisuus päästä tekemään töitä ammattimaisesti politiikan parissa eduskunnassa, ei sitä vain voinut ohittaa. Uskon, että voin oman osaamiseni ja kokemukseni avulla tuoda lisäarvoa SDP:n eduskuntaryhmän viestinnälle, ja nyt oli oikea aika siirtyä uralla eteenpäin, Kiemunki kertoo.