Ihalainen ja Saarinen: Kättä päälle -kutsut on lähetetty ja sivusto avattu

SDP:n koolle kutsuma ratkaisufoorumi Kättä päälle – yhteisen vastuun sopimuksen avaustilaisuuden kutsut on tänään maanantaina lähetetty laajalle joukolle järjestöjä ja yhteiskunnallisia toimijoita. Tilaisuuteen on kutsuttu myös hallituspuolueet. Avajaistilaisuus pidetään 21.9. Vanhoilla veturitalleilla ja puheenvuoron tulevat käyttämään presidentti Tarja Halonen, Sitran yliasiamies Mikko Kosonen sekä Soste ry:n Vertti Kiukas. Prosessia vetävät kansanedustaja Lauri Ihalainen ja yrittäjä Salla Saarinen

Prosessin nettisivut on avattu osoitteessa http://www.sdp.fi/fi/katta-paalle. Siellä jokaisen on mahdollista osallistua suunnittelutyöhön vastaamalla kyselyyn Suomen tulevaisuudesta. Vastauksia tullaan käyttämään myös avajaistilaisuudessa.

Saarinen ja Ihalainen pitävät työn etenemisestä myös blogia. Blogin ensimmäiset kirjoitukset summaavat valmistelutyötä sekä tavoitteita. Blogin löydät projektin sivuilta ja osoitteesta http://kattapaalle.blogspot.fi/

– SDP:n rooli on tarjota kutsutuille tahoille ja järjestöille innostava kohtaamispaikka – yhteistyönpöytä, johon tuoda omia näkemyksiä  muun muassa kestävän kasvun, kilpailukyvyn, työllisyyden, sivistyksen ja osaamisen, reilumman työelämän, heikommasta välittävän hyvinvointiyhteiskunnan ja globaalin maailman rakentamiseksi. Suomen vahvuus on ollut se, että olemme sosiaalisesti eheä joukko. Vaikka olemme kaikki erilaisia, olemme kaikki yhdessä olleet rakentamassa Suomesta hyvinvointivaltiota, kukin voimiensa mukaan, toteaa Ihalainen blogissa.

– SDP ei tyrkytä oppimestarin tavoin valmiita vastauksia tai sopimusluonnoksia. Tiekartta Suomen selviytymiseksi on tarkoitus rakentaa yhdessä alusta alkaen. Tunnistamme sen, että maailmassa on monia monimutkaisia asioita, joihin ei ole olemassa valmiita vastauksia, Ihalainen jatkaa.