Hyvinvointi. Arvokkainta mitä meillä on.

Sanna Marin

Aluevaaleissa päätetään ihmistä lähellä olevista palveluista, sanoo Sanna Marin. Äänestämällä jokainen voi auttaa varmistamaan, että hyvinvointialueiden palveluita rakennettaessa etusijalle asetetaan ihmisten hyvinvointi ja toimiva arki, onpa kyse sitten sosiaali- ja terveyspalveluista tai pelastustoimesta.

Sunnuntaina tehdään historiaa, kun Suomessa pidetään kaikkien aikojen ensimmäiset hyvinvointialuevaalit. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun suomalaisilla on mahdollisuus vaikuttaa suoraan äänestämällä siihen, kuka sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä pelastustoimen järjestämisestä alueella jatkossa päättää ja miten palvelut pitäisi tulevaisuudessa järjestää.

SDP:n puheenjohtaja, pääministeri Sanna Marin kannustaa suomalaisia äänestämään aluevaaleissa. Sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistus tehdään, jotta jokainen saisi parempaa palvelua oikea-aikaisesti. Siis juuri silloin, kun sille on tarvetta.

Hyvinvointia luovat toimiva arki ja luotettavat palvelut. Nyt hyvinvoinnin edistämisessä on otettava seuraava askel.

– Haluamme huolehtia siitä, että ihmisten palvelut toimivat ja että myös palveluita tekevät ihmiset, työntekijät, voivat hyvin, Marin kiteyttää puolueen ydinviestin.

Marin korostaa, että SDP:lle hyvinvointi on aina ollut sydämenasia.

– Meille on tärkeää se, että ihmiset saavat sitä apua, tukea ja turvaa elämäänsä, jota he tarvitsevat. Ihmisten hyvinvointi on kaiken A ja O.

Arjen palveluista päätetään nyt

Jokainen ihminen tarvitsee erilaisia hyvinvointivaltion palveluja elämänsä eri vaiheissa.

– Sosiaali- ja terveyspalvelujen puolelta itselleni erityisen merkityksellisiä ovat olleet viime vuosina lapsen syntymään liittyvät palvelut. Se ammattitaitoinen apu ja hoito, jota olemme saaneet tyttäreni Emman ja perheemme kanssa sairaalassa, sekä neuvolapalvelut, jotka ovat tukeneet meitä, ovat olleet hyvin tärkeitä.

Kysyttäessä Marin kertoo pitävänsä huolta omasta hyvinvoinnistaan muun muassa liikkumalla ja viettämällä aikaa läheistensä kanssa.

Marin kannustaa kansalaisia käyttämään ääntään aluevaaleissa. Ensimmäiset valtuustot päättävät palveluverkosta, palveluiden sisällöistä ja henkilöstön asemasta.

– Nyt päätetään kaikkein keskeisimmistä terveydenhuollon, sosiaalipuolen ja pelastustoimen palveluista, juuri niistä tärkeistä hyvinvointivaltion palveluista, jotka vaikuttavat meidän jokaisen arkeen. Sosialidemokraateilla on erinomaisia ehdokkaita, jotka tuntevat ihmisten arjen asiat. Jokaiselle löytyy sopiva ehdokas listoiltamme.

Tutustu aluevaaliehdokkaisiimme