Hiltunen: Helsingin tuettava jatkossakin ongelmanuorten asumista

SDP:n helsinkiläinen kansanedustaja Rakel Hiltunen ihmettelee Perussuomalaisten kansanedustaja Tom Packalénin blogikirjoitusta Uusi Suomi -verkkopalvelussa. Packalénin mukaan ongelmanuorille asuntoja turvaavan Sininauhasäätiön toiminta Töölössä pitäisi lakkauttaa, sillä asuntojen arvo alueella laskee säätiön takia.

– Helsinki on monikerroksinen ja moniääninen kaupunki, jonka ei tule hylätä niitä, jotka tarvitsevat apua kaikkein eniten, Hiltunen toteaa.

Packalénin mielestä ”joku hylätty teollisuusalue voisi sopia paremmin juopottelemiseen ja narkkaamiseen” kuin Töölö, ruokaa voisi jakaa soppatykeistä ja ongelmanuorten majoitukseksi riittäisi yömajatyyppinen väestösuoja.

– On hyvä muistaa, että oikealla hetkellä annettu tuki auttaa nuoren ihmisen saamaa elämänsä järjestykseen ja ottamaan vastuun omista teoistaan.

Hiltunen (sd.) muistuttaa, että Sininauhasäätiö on aktiivinen yhteiskunnallinen vaikuttaja, jonka toiminta asunnottomuuden vähentämiseksi ja päihde- ja mielenterveysongelmien poistamiseksi on äärimmäisen tärkeää