Henkilöstöuudistuksia SDP:n piirissä

Jyrki Konola ministeriryhmän sihteeriksi. SDP vahvistaa strategista suunnittelua.

SDP:n puoluehallitus valitsi tänään pitämässään kokouksessa puolueen ministeriryhmän sihteeriksi Jyrki Konolan. Tehtävässä aiemmin toiminut Tage Lindberg siirtyy takaisin entiseen työpaikkaansa Suomen Ekonomiliittoon. Tehtävään valittu Konola on toiminut viimeksi sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän pääsihteerinä, tätä aiemmin Kuluttajaliiton pääsihteerinä. Konola on toiminut myös muun muassa toimittajana, tiedottajana, ja poliittisena avustajana. Konolan sijaiseksi eduskuntaryhmä valitsi kokouksessaan Martta Octoberin. October siirtyy sijaisuuteen eduskuntaryhmän lainsäädäntösihteerin paikalta.

Puoluehallitus vahvisti myös puoluetoimiston organisaatiouudistuksen. Poliittisen suunnittelun ja ohjelmatyön vahvistamiseksi perustettua poliittista osastoa johtaa jatkossa Ismo Kainulainen. Strategia- ja suunnittelupäällikkö Kainulainen on aiemmin toiminut muun muassa SDP:n viestintäpäällikkönä sekä useiden ministereiden erityisavustajana. Ohjelma- ja työryhmätyöstä vastaa jatkossa Pirjo Alijärvi. Alijärvi on toiminut viimeksi puoluetoimistolla järjestösuunnittelijana. Kansainvälisistä asioista vastaa jatkossa Tuula Lampinen. Lampinen on toiminut aiemmin puoluetoimistolla suunnittelupäällikkönä.

Jäsenpalvelusta, järjestö- ja viestintäasioista vastaavat työntekijät kuuluvat järjestö- ja viestintäosastoon. Osastopäällikkönä toimii Ari Näätsaari.

Puoluetoimiston kaikki yhteystiedot löytyvät täältä.