Heinäluoma: Keskustan loppusuoran paniikki jatkuu

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtajan Eero Heinäluoman mukaan keskustan paniikki syvenee.
– Keskusta on lähtenyt viime hetkillä ampumaan kaikkiin mahdollisiin suuntiin. Pelottelun lisäksi keskusta selittelee nyt omia tekemättömiä töitään olemattomalla juridiikalla.

– Vuoden miettimisen jälkeen keskusta on nyt keksinyt, että sijoittajavastuun toteuttamisen estäisikin Lissabonin sopimus. Tällaista ei keskusta ole kehdannut väittää silloin kun Kreikan tukipaketista päätettiin toukokuussa 2010 ja Irlannin tukipaketista marraskuussa 2010.

– On syytä myös huomauttaa, että Irlannin hallitus esitti, että tukeen olisi sisällytetty pankkien osallistuminen. Tämän kuitenkin keskustan EU-komissaari Olli Rehn torjui.

– Sijoittajavastuuseen pätee vanha periaate: missä on tahto, siellä on tie.