Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Harakka: Kemijoki Oy:n kannettava vastuu kalakannasta

Timo Harakka

Kemijoki Oy on ilmoittanut vastustavansa kalakantojen palauttamista Kemijokeen ”niin pitkälle kuin on tarve”. Se ei halua rakentaa kalateitä ja istuttaa poikasia, kuten Lapin Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (Ely) siltä vaatii.

”Häpeällistä vastuunpakoilua”, luonnehtii kansanedustaja Timo Harakka (sd.) Kemijoki Oy:n uhoa. Yhtiön pitäisi pikemminkin kokea velvollisuudekseen korjata menneiden vuosien ympäristörikos, kun pääuoman rakentaminen tuhosi täysin Pohjanlahden tuottoisimman lohijoen.

”Onko Kemijoki Oy valtio valtiossa vai kansalaisille vastuullinen, kansalaisten omistama yhtiö? Valtionyhtiö uhmaa valtion selkeästi lausuttuja tavoitteita sekä vaelluskalakantojen elvyttämisestä että yhtiöiden yhteiskuntavastuusta.”

Harakka toteaa, että ”vaeltavien ja uhanalaisten kalakantojen elvyttäminen” on hallituksen kärkihanke. Maa- ja metsätalousministeriön ohjelmassa nimetään juuri Kemijoki yhdeksi pilottikohteeksi.

Lisäksi hallituksen viimekeväinen periaatepäätös edellyttää, että valtionyhtiöiden on ”näytettävä esimerkkiä” arvojohtamisesta ja yhteiskuntavastuusta. Omistajapolitiikan linjaukseen ei todellakaan sovi, että valtionyhtiö on valmis vuosikausien oikeustaisteluun mitätöidäkseen viranomaisen perustellun kalataloushakemuksen.

Harakka jättää tiistaina 21.3. maa- ja metsätalousministeri Kimmo Tiilikaiselle osoitetun kirjallisen kysymyksen. Se kuuluu: ”Mihin toimiin hallitus aikoo ryhtyä, jotta valtioenemmistöinen Kemijoki Oy noudattaisi maa- ja metsätalousministeriön hallinnonalan kärkihankkeen linjausta, eikä pyrkisi jarruttamaan vaelluskalakantojen palauttamista Kemijokeen?”