Hanna Isbom Helsingin Sosialidemokraattien toiminnanjohtajaksi

Kaksi viikkoa sitten toiminnanjohtajaksi valittu Ayla Shakir ei voinut ottaa uutta tehtävää vastaan henkilökohtaisten syiden takia.

Helsingin Sosialidemokraattien uudeksi toiminnanjohtajaksi valittu Hanna Isbom, 31, on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Hänellä on aiempaa työkokemusta mm. Euroopan Parlamentista ja eduskunnasta sekä viimeisimpänä Demarinuorten pääsihteerin tehtävistä.

Tällä hetkellä Isbom toimii kansainvälisenä ihmisoikeustarkkailijana Palestiinassa, ja palaa takaisin Suomeen toukokuun alussa. Toiminnanjohtajan tehtävässä hän aloittaa 14.5. Pitkäaikainen edeltäjä Jukka Paasikallio on päätoimisesti työssään 13.4. asti ja auttaa uuden perehdyttämisessä toukokuulla. Kuukauden ajan tehtävä hoidetaan sijaisjärjestelyllä.

– Ensimmäisinä haasteina uudessa tehtävässä ovat puoluekokous Helsingissä sekä kunnallisvaalit syksyllä. Vaaleissa tavoitteena on saada kattava ja monipuolinen ehdokaslista, ja tietenkin vaalivoitto, joka syntyy hyvällä vaalityöllä ja -ohjelmalla. Odotan innolla, että pääsen yhdessä piirin aktiivien kanssa kehittämään hyviä puoluetoiminnan muotoja, jotka houkuttelevat mukaan myös uusia toimijoita, Isbom toteaa.

Puheenjohtaja Risto Kolasen onnitteluviesti tavoitti Hanna Isbomin keskiviikkoiltana Palestiinaan, kun hän oli jo menossa nukkumaan, koska aamuyöstä oli edessä päivystystehtävä Checkpointilla.

Risto Kolanen toteaa, että Hanna Isbom teki haastatteluissa määrätietoisen ja selkeän vaikutelman. Hallinto, talous ja esimieskokemus ovat hänellä vahvoja.

– Helsingin demarit tekevät rytminvaihdoksen, jonka uudeksi moottoriksi Isbom tulee. Hannan työkokemus on vankka, monipuolinen ja laaja nuoreen ikään nähden.

Kielitaito, kansainvälisyys ja osaaminen ovat uudella toiminnanjohtajalla monipuolisesti hallussa. – Etelä-Karjalasta lähteneen, Turussa opiskelleen Hanna Isbomin Helsingin näytöistä vahvinta on uutta luova toiminta Pilvi Torstin toisena kampanjapäällikkönä kevään 2011 eduskuntavaaleissa. Myös nuorten vaali- ja järjestötyöstä löytyy isoa panosta, Kolanen lisää.