Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Hallintovaliokunnan demarit: Suomen turvallisuus on tienristeyksessä – korjausliike tarvitaan

Poliisi

Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän hallintovaliokunnan kansanedustajat Sirpa Paatero, Mika Kari ja Joona Räsänen ovat huolissaan Suomen sisäisen turvallisuuden tulevaisuudesta.

Paatero, Kari ja Räsänen vaativat tänään julkaistussa pamfletissa korjausliikettä hallituksen harjoittaman sisäistä turvallisuutta heikentävään politiikkaan.

─ Suomen turvallisuus on tienristeyksessä. Meidän päättäjien on herättävä pohtimaan vakavasti sitä kysymystä, miten Suomi pidetään turvallisena myös tulevaisuudessa. Pamfletissa olemme linjanneet 15 askelta tämän tavoitteen toteuttamiseksi. Toimenpiteet ulottuvat poliisien resurssien turvaamisesta parlamentaarisen turvallisuuskomitean perustamiseen, Paatero toteaa.

Hallintovaliokunnan demarikansanedustajat pitävät tärkeänä, että erityisesti kansalaisten arjessa kokema turvallisuudentunne on korkealla. Turvallisuudentunteen perusta on koettu luottamus yhteiskuntaan ja sen turvallisuudesta vastaaviin toimijoihin.

─ Turvallisuudentunne on Suomessa heikentymässä muun muassa hallituksen poliisiin kohdistamien säästöjen seurauksena. Poliisi ei näy katukuvassa kuten aikaisemmin ja yhä useampia rikoksia jää selvittämättä tai käsittelyajat ovat pitkiä. Tästä syystä haluamme, että esimerkiksi poliisien määrä mitoitetaan tarpeen, ei pelkästään taloustilanteen mukaan, Räsänen kertoo.

Pamfletissa on haluttu nostaa esiin myös uusia avauksia, joista kansanedustajat toivovat laajaa yhteiskunnallista keskustelua. Tällaiseksi on tarkoitettu avaus parlamentaarisesta seurannasta kansalaisten perusoikeuksiin tai ulkopolitiikkaan vaikuttaville viranomaistehtäville.

─ Esitämme pamfletissa parlamentaarista seurantaa kansalaisten perusoikeuksiin tai ulkopolitiikkaan vaikuttaville viranomaistehtäville, joiden osalta viranomaisille myönnetään uusia toimivaltuuksia. Osin tätä kautta viranomaisten toimivaltuudet ja kansalaisten perusoikeuksien toteutuminen ja kansalaisten turvallisuus kyetään pitämään tasapainossa, Kari päättää.

Lue pamfletti kokonaisuudessaan