Haatainen: Hallituksen toimittava ripeästi Portugalin verosopimuksen muuttamiseksi

Huippujohtajien palkat ja eläkkeet herättävät ihmisissä oikeutetusti suuttumusta. Sipilän hallitusohjelman mukaisesti eduskuntaan on tulossa mittavat sosiaaliturvan leikkaukset, jotka heikentävät jo nyt pienituloisten ihmisten asemaa. Lisäksi mm. eläkeiän noston sisältävä eläkeuudistus on tulossa eduskuntaan syksyllä.

On käsittämätöntä, että tällä hetkellä yritysjohtajalle on työssä jatkamista kannattavampaa jäädä eläkkeelle jopa ennen 63-vuoden ikää ja muuttaa Portugaliin maan myöntämän kymmenen vuoden verovapauden ansiosta.

– Suomen hallituksen ja Valtiovarainministeri Stubbin on toimittava aktiivisesti verosopimuksen muuttamiseksi, edellyttää sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Tuula Haatainen.

Lisätietoja:

Tuula Haatainen