Guzenina-Richardson länsimetrosta: ”Viisas päätös. Luo työtä ja edistää kohtuuhintaista asumista.”

Kansanedustaja Maria Guzenina-Richardson iloitsee hallituksen päätöksestä myöntää rahoitusta länsimetron jatkorakentamiselle. Guzenina-Richardson kiittää hallitusta ja erityisesti valtiovarainministeriä hyvästä päätöksestä.

– Länsimetron jatkopäätös tarkoittaa lisää työpaikkoja, kestävää liikkumista ja edullisempaa asumista. Olen todella tyytyväinen, että tuore valtiovarainministeri Antti Rinne ymmärsi hankkeen tärkeyden koko pääkaupunkiseudunkin kehittämisen kannalta ja vei sen läpi minihallitusneuvotteluissa.

Jatkopäätöksen tekeminen juuri nyt tuli Guzenina-Richardsonin mukaan kreivin aikaan. Töitä päästään jatkamaan ilman turhia ja kalliiksi tulevia taukoja.

– Mikäli Länsimetron jatkon rakentaminen olisi viivästynyt, se olisi tarkoittanut kaupungin laskelmien mukaan pahimmillaan jopa 200 miljoonan euron lisäkustannuksia. Päätös on viisas. Kun jatke on kuitenkin rakennettava, on se tehtävä vastuullisesti, rahaa säästäen ja mahdollisimman nopeasti.