Guzenina-Richardson ei hae jatkokautta Demarinaisten johdossa

SDP:n varapuheenjohtaja, peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson ei aio hakea jatkoa puheenjohtajan tehtäviin Sosialidemokraattisissa Naisissa. Uusi puheenjohtajisto valitaan Demarinaisten liittokokouksessa 26.-27.11.2011.

– On ollut kerta kaikkiaan upeaa saada tehdä työtä Demarinaisten tulevaisuutta rakentavassa porukassa. Miina Sillanpään ja muiden edeltäjieni hengen liekkiä on ollut kunnia kantaa. Jätän sen palamaan sydämeeni ja luovutan siitä kipinän seuraajalleni joka valitaan sunnuntaina. Demarinaisten puheenjohtajan tehtävä on vaativa ja aikaa vievä. Evästyksenä seuraajalleni totean: Ole peloton ja herkkä, mutta älä herkkähipiäinen. Ole vahva mielipiteissä, mutta älä jääräpäinen. Perustelemalla saa aikaan enemmän kuin jyräämällä. Ja viimeiseksi, nauti työstäsi, sillä siitä tulee huikea kokemus kun annat palaa, ministeri Guzenina-Richardson evästää.

Päätöstään olla hakematta jatkokautta Guzenina-Richardson perustei halulla antaa tilaa uusille nimille nousta päivänpolitiikkaan.

– Puolueen varapuheenjohtajana pidän tärkeänä jakaa valtaa ja vastuunkantoa. Oma työni ministerinä, kansanedustajana ja puolueen 1. varapuheenjohtajana pitää kyllä riittävän kiireisenä.

Guzenina-Richardson on toiminut Demarinaisten puheenjohtajana kaksi perättäistä kautta. Sosialidemokraattiset Naiset eli Demarinaiset on yli satavuotias naisjärjestö. Sosialidemokraattisten Naisten 13. varsinainen liittokokous pidetään 26.-27. päivänä marraskuuta 2011 Jyväskylän Paviljongissa. Liittokokouksessa valitaan järjestölle puheenjohtajisto ja hallitus sekä päätetään poliittisista suuntaviivoista.