Gustafsson: Uusi nimi hallitukselle – ”Anteeksi-hallitus”

Jukka Gustafsson

Kansanedustaja Jukka Gustafsson arvioi vappupuheessaan Kangasalla Sipilän hallituksen toimia.

– Maassamme on ollut nyt pitkästä aikaa hyvin oikeistolainen hallitus. Jokainen hallituspuolue on ottanut ”tuottavuusloikan” oikealle, meillä on nyt kolme oikeistopuoluetta.

– Keskustan punamultamiehet ja -naiset kuuntelevat tuskanhiki otsalla ja käsi nyrkissä taskussa ministeri Bernerin ulostuloja. Hetken jo kokoomuksenkin kansanedustajaehdokkaana ollutta ”uuskepulaista” ei oikein keskustan joukoissa omaksi naiseksi tunnisteta, Jukka Gustafsson toteaa.

-Suomea viedään nyt vauhdilla hyvinvointiyhteiskunnasta kohti ”Oy Suomi Ab:tä”. Pakkoyhtiöittäminen sotessa, liikenteessä, teiden, rautateiden ja vesiväylien kohdalla on harppaus kovaan oikeistolaiseen kyytiin. Verotuksessa peesataan luikureita, ministerit valehtelevat ja moraalivaje syvenee. On kolmen porvaripuolueen musta hallitus.

– Kun tätä kaikkea kuuntelee ja arvioi viime päivienkin tapahtumien mukaan, niin on aika kutsua ja nimetä Sipilän hallitusta ”Anteeksi-hallitukseksi”.

-Hallitus on ollut saamaton myös veronkierron kitkemisessä – niin Suomessa – kuin Euroopassakin.
Mielestäni Euroopan vasemmiston on välttämätöntä luoda edistyksellisten voimien rintama, jolla vastenmieliset, rikolliset veroparatiisit suljetaan ja epäreilu veronkierto lopetetaan lakien voimalla ja kovilla rangaistuksilla, totesi Jukka Gustafsson vappupuheessaan Kangasalan Suoraman työväentalolla.