FSD:s organisationsdagar i Grankulla

Finlands Svenska Socialdemokrater ordnar ett öppet utbildningstillfälle för alla medlemmar i Grankulla 2.-3.12.2011.

Finlands Svenska Socialdemokraters organisationsdagar

Tid 02.-03.12.2011
Plats: Arbetarnas Akademi, Gamla Åbovägen 14, 02700 Grankulla
Arrangörer: FSD och ABF

Deltagaravgift: 10 euro
Övernattning i dubbelrum: 35 euro
Enkelrumstillägg +15 euro

Fredag 02.12

kl. 14.30        FSD:s styrelsemöte, Föreläsningssal T1

kl. 15.45        Kaffe, A-paja

kl. 16.00        Snabb presentationsrunda och indelning i grupper

kl. 16.10        Ordförande för kommunreformens politiska styrgrupp Maarit Feldt-Ranta: ”Administration eller vård, omsorg, utbildning och fritid?”.

kl. 16.40        Viceordförande för Mariehamns socialdemokrater Sara Kemetter: ”Så vann vi valet”.

kl. 17.10        Asta Seppänen, ABF: ”Hur kan partiavdelningarna och ABF samarbeta inför kommunalvalet?”

kl. 17.30        Grupparbeten

Grupp 1 (A-paja) VERKSAMHET. Hur ser en bra politisk tillställning ut? Viceordförande Camilla Grundström inleder diskussionen.

Grupp 2 (Föreläsningssal T1) SUBSTANS. Vilka frågor ska FSD prioritera i kommunalvalet? Kaj Bärlund inleder diskussionen.

Grupp 3 (Takkahuone) REKRYTERING. Hur ser kandidatsituationen ut i FSD:s kretsar? Hur ska man rekrytera kandidater? Ordförande Steven Frostdahl inleder diskussionen

kl. 19.00        Presentation av grupparbeten och diskussion

kl. 20.00        Middag

kl. 21.00        Bastu

kl. 22.00        Öppen diskussion om FSD:s nya styrelses arbete år 2012

Lördag 03.12

kl. 08.00        Frukost

kl. 09.00        Avfärd till SDP:s kommunforum.