Filatov: Työttömiä autettava

Työllisyyspolitiikka on myös työttömäksi joutuvien auttamista, ei vain työpaikkojen turvaamista, SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tarja Filatov korostaa.

Filatovin mukaan porvaripolitiikka jättää työttömyyden hoidon herkästi markkinoiden armoille tai työpaikkaa vaille jäävän omalle vastuulle.

– Suomi tarvitsee uutta kestävää teollisuuspolitiikkaa. On muistettava, että Suomi ei elä pelkästään kotimarkkinoilla, vaan vientiteollisuus on vaurautemme perusta.

SDP:n eduskuntaryhmän kesäkokouksessa Kuopiossa puhunut Filatov painotti myös kuntien tarjoamien peruspalveluiden turvaamista.

– Kuntapalvelut ovat hyvinvointivaltion ydintä. Niiden kautta toteutuu myös kuntalaisten yhdenvertaisuus. Laadukasta päivähoitoa, koulutusta, terveydenhuoltoa ja vanhustenhoivaa on oltava saatavilla koko maassa, Filatov sanoi.