Feldt-Ranta sairauslomalle

SDP:n kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta (41) on sairastunut vatsasyöpään. Hän on sairaalahoidossa ja hänet leikataan lähipäivinä.

Feldt-Ranta on sairauden vuoksi lähikuukaudet pois eduskuntatyöstä ja muista luottamustehtävistä.

Feldt-Ranta kertoo sairaudestaan huomenna torstaina ilmestyvässä Anna-lehdessä, eikä kommentoi tilannettaan tässä vaiheessa enempää.

SDP:s riksdagsledamot Maarit Feldt-Ranta (41) har insjuknat i magcancer. Hon är i sjukhusvård och opereras de närmaste dagarna.

Feldt-Ranta kommer att vara borta från riksdagsarbetet och övriga uppdrag de närmaste månaderna.

Feldt-Ranta berättar om sin situation i morgondagens Anna-tidning och avstår från att ytterligare kommentera sin situation.