Europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrin kabinetti nimitetty

Europarlamentaarikko, Suomen S&D-delegaation puheenjohtajan Miapetra Kumpula-Natrin (sd.) avustajat on nimitetty tehtäviinsä.

Europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrin kabinettivastaavaksi on nimetty Anna Mäenpää (VTM, MA). Mäenpään (36) vastuulle siirtyy Kumpula-Natrin avustaminen energia-, sekä teollisuusasioissa sekä kabinetin työn sujuvuus.

– On hienoa saada Annan vankka osaaminen käyttöön kabinettiini. EU-politiikassa eletään nyt kiinnostavia hetkiä, kun komission nimitysprosessi on käynnissä ja seuraavan viisivuotiskauden suuntaviivoja maalataan tapetille. Odotan innolla yhteistyötä Annan kanssa, kevään eurovaaleissa äänimääränsä lähes tuplannut Kumpula-Natri kertoo.

Mäenpää on toiminut aiemmin SOK:n yhteiskuntasuhdejohtajajana ja tätä ennen vastuullisuuspäällikkönä.

– Todella hienoa päästä tekemään töitä Miapetran kanssa EU:n tulevaisuutta koskevien kysymysten parissa. Teollisuus-, tutkimus- ja energia-asioiden valiokunnalla, jossa Miapetra on jäsenenä, on keskeinenrooli kun ratkaistaan esimerkiksi ilmastonmuutoksen liittyviä kysymyksiä, Mäenpää sanoo.

Heinäkuussa Kumpula-Natrin vanhempana poliittisena neuvonantajana aloittanut Aleksi Kuusisto (VTK, MA) avustaa Kumpula-Natria kansainvälisen kaupan valiokunnan asioissa. Lisäksi Kuusiston alaan kuuluvat talous-, työllisyys- ja EU:n ulkosuhdeasiat sekä USA ja Japanivaltuuskunnat.

Teollisuus-, tutkimus- ja energia-asioiden valiokunnan osalta digi- ja innovaatioasioissa Kumpula-Natria avustavaa poliittinen neuvonantaja Topi Juga (VTM). Juga vastaa myös viestinnästä sekä perussopimusvaliokunnan asioissa avustamisesta. Kumpula-Natrin kotimaan avustajana toimii puolestaan Jutta Kaskimäki (OTM).

Kumpula-Natrin kabinetilla on aloittanut myös uusi harjoittelija, Olli Korpimäki (BSc, MAIS). Korpimäen vastuualueisiin kuuluu avustaminen hallinnollisissa töissä sekä erinäisten valiokuntien seuraaminen. Aikaisemmin hän työskenteli harjoittelijana Wienin EU-lähetystössä.

– On suuri kunnia olla mukana Miapetran taustajoukoissa tekemässä työtä tasa-arvoisuuden ja vastuullisen politiikan puolesta. Harjoittelijana saan tutustua EU:n ytimessä siihen, miten yhteiskunnan tulevaisuutta muokataan kansainvälisellä tasolla, Korpimäki sanoo.