Euroopan sosialidemokraatit: Eurooppa tarvitsee nyt edistystä ja aloitteita

Euroopan Sosialidemokraattinen puolue kokoontuu Prahassa Tsekin tasavallassa 7.-8.12.2009. Kokouksessa on yli 1500 osanottajaa. ESP:n Kongressi järjestetään joka kolmas vuosi.

Kokouksen pääteemat ovat Euroopan uuden uudistuspolitiikan suunta, ilmastonmuutos ja Kööpenhaminan kokous, rahoitusmarkkinoiden uudistaminen sekä ESP:n järjestöllinen kehittäminen.

Lisäksi kongressissa valitaan normaalikäytännön mukaisesti ESP:n puheenjohtaja, hallitus ja tehdään päätökset uusista jäsenjärjestöistä sekä hyväksytään sääntömuutokset.

Suomen Sosialidemokraattista puoluetta kokouksessa edustavat puheenjohtaja Jutta Urpilainen, puoluesihteeri Ari Korhonen, ESP:n hallituksen jäsen, varapuhemies Johannes Koskinen, SDP:n puoluevaltuuston varapuheenjohtaja Minna Lintonen, SDP:n puoluehallituksen jäsen Tarja Kantola ja SDP:n kansainvälisten asioiden sihteeri Tero Shemeikka.

Kokousta voi seurata suorana lähetyksenä Euroopan Sosialidemokraattisen puolueen verkkosivuilla: www.pes.org