”EU-komissaari Rehn ei halua esittää pankkien ja sijoittajien vastuuta”

Eduskunnan talousvaliokunnan puheenjohtajan Jouko Skinnarin mukaan Olli Rehn tulee olemaan kallis mies Suomelle.

– EU-komissaari Olli Rehn voisi halutessaan esittää Portugalin takuuasiassa pankkien ja sijoittajien vastuuta. Rehn on kuitenkin saksalaisten, ranskalaisten, brittiläisten ja muiden EU-alueen pankkien asialla. Rehn ei puolusta euromaiden ja Suomen veronmaksajia. Keskustan Olli Rehnistä on tulossa kallis mies suomalaisille veronmaksajille.

– Rehnin kanta muistuttaa tilannetta 90-luvulla Suomen pankkikriisissä. Suomen Pankin keskustalainen johtaja Esko Ollila vähätteli säästöpankkikriisiä ja väitti Suomen selviytyvän neljän miljardin pankkituella. Toisin kävi. Rahaa pumpattiin säästöpankeille ja muille pankeille koko ajan lisää. Loppulasku valtiolle oli korkoineen 52 miljardia markkaa eli yli kymmenkertainen Ollilan alkuväittämään. Pankkikriisistä koituneet kansan kärsimykset jatkuvat vieläkin. Kreikan, Irlannin ja Portugalin velkasaneerausten siirtäminen vain suurentaa vahinkoa veronmaksajille.

Eduskunnan talousvaliokunnan puheenjohtaja Jouko Skinnari puhui sunnuntaina 10.4. Orimattilassa, Nastolassa, Heinolassa, Hollolassa ja Lahdessa