Eskelinen: SDP ei hyväksy TES-shoppailua

-SDP on kautta historiansa puolustanut reilua työelämää, työntekijöiden oikeuksia ja yhteistä sopimista ja näin teemme jatkossakin, sanoo kansanedustaja Seppo Eskelinen (sd).

-Me emme hyväksy missään tapauksessa työntekijöiden palkkojen tai työehtojen heikentämistä. SDP:lle työntekijän hyvinvointi ja ansiotulo työstä, jolla voi rakentaa turvallista arkea pitää olla työelämän perusta.

-Työntekijöiden asemaa heikentämällä ei tehdä kestävää yritystoimintaa. Tämä pätee niin Postin tilanteessa kuin laajemmin. Yhteisesti sovittuja työehtoja tulee kunnioittaa.

-Meneillään olevaan kiistaan postin työntekijöiden asemasta on nyt asetettu neljän pitkän linjan työmarkkinatoimijan selvitysryhmä solmun avaamiseksi. Tälle ryhmälle tuleekin nyt antaa kaikkia mahdollinen tuki nopean ja yhteisen ratkaisun löytymiseksi.

-Meidän vahvuutemme on vuosikymmenten ajan olleet yhdessä sopiminen, reilut työmarkkinat ja yhteisesti sovitun kunnioittaminen. Tästä tulee pitää kiinni jatkossakin, Eskelinen päättää.