Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

EP:n työllisyysvaliokunta: yrittäjäkuljettajat pidettävä työaikadirektiivin piirissä

Ajankohtaista 14:03

Euroopan parlamentin työllisyys- ja sosiaaliasiain valiokunta EMPL äänesti tänään vuoden sisällä kolmannen kerran kuljettajien työaikadirektiivistä. Valiokunta hylkäsi komission esityksen siirtää yrittäjäkuljettajat pois kuljettajien työaikadirektiivin piiristä selvin luvuin äänin 30-18. S&D-ryhmä äänesti hylkäyksen puolesta. Konservatiivien EPP ja liberaalien ALDE ryhmä hajosivat äänestyksessä.

Direktiivi menee seuraavaksi täysistunnon käsiteltäväksi kesäkuussa. Siihen asti mietinnönlaatijoilla on aikaa neuvotella kompromissi, joka tyydyttää kaikkia osapuolia.


– Euroopan komissiolla tulisi olla aktiivisempi ote asiaan ja sen pitäisi tehdä rakentavia sovintoesityksiä. Järkevintä olisi Suomen osalta poikkeuslupa, joka ottaisi huomioon harvaan asutun maamme sekä kuljetussektorimme erityispiirteet, totesi EMPL:n jäsen Liisa Jaakonsaari.