Ensimmäinen välitavoite rikki: SDP:n kampanjapelissä jo yli 100 000 kohtaamista

13.3.2019

SDP:n eduskuntavaalikampanjan ensimmäinen iso välitavoite täyttyi tänään: Kansalaispaneeliin kampanjapelissä saavutettiin 100 000 kohtaamisen raja. SDP:n tavoitteena on kohdata 490 000 kansalaista vaalipäivään 14.4. mennessä.

– Äänestäjien kohtaaminen, oli se sitten torilla, kauppakeskuksissa tai ihmisten ovilla, on tärkeässä osassa SDP:n vaalikampanjaa. Haluamme olla ihmisiä lähellä ja kuulla mitä heillä on sydämellään. Tällä hetkellä ihmisiä meidän kokemuksemme mukaan puhuttaa eniten sosiaali- ja terveydenhoitokysymykset sekä ilmastonmuutos. Ihmiset kaipaavat muutosta ja selkeitä näkemyksiä paremman tulevaisuuden rakentamiseksi. SDP:n tulevaisuuslinja kiinnostaa suomalaisia, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

– Näissä vaaleissa olemme ottaneet käyttöön ovelta ovelle -kampanjoinnin uudella voimalla. Ihmisten palaute on ollut kannustavaa, Rönnholm sanoo.

– Olemme todella iloisia siitä, miten Kansalaispaneelin kampanjapeli on otettu vastaan ehdokkaiden ja aktiivien keskuudessa. Tavoitteemme lähes puolesta miljoonasta kohtaamisesta on kova, mutta saavutettavissa. Tällä hetkellä piireistä johdossa on Savo-Karjalan vaalipiiri, jossa koossa on jo 35 % tavoitteesta. Vaalipiirissä on kirjattu yhteensä yli 10 000 kohtaamista.

Kampanjapeli on SDP:n Kansalaispaneelin mobiiliversioon lisätty uusi ominaisuus. Peliominaisuus on SDP:n jäsenten käytössä. Muuten Kansalaispaneeli on kaikille kansalaisille avoin sovellus. Sen kautta pääsee viikoittain ottamaan kantaa ajankohtaisiin aiheisiin. Kansalaispaneeli on perustettu vuonna 2014.

Leikkimielisessä kampanjapelissä pelaajat kirjaavat kohtaamisia omissa vaalipiireissään. Ehdokkaat tukiryhmineen ja muut puolueaktiivit osallistuvat kampanjapelissä oman vaalipiirinsä tavoitteiden saavuttamiseen. Kaikki pelaajat pelaavat lisäksi yhdessä 490 000 kohtaamisen kokonaistavoitteen saavuttamiseksi.