Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Eloranta: Arktisten alueiden potentiaali arvioitava liikennepoliittisesti

Ajankohtaista 06:44

Kansanedustaja ja Pohjoismaiden neuvoston jäsen Eeva-Johanna Elorannan mukaan valtioneuvoston liikennepoliittisen selonteon tulevaisuuden haasteissa on arktisen alueen kehitysnäkymien osalta varsin niukat toteamat.

– Arktisella alueella on kuitenkin huomattava taloudellinen potentiaali, josta Suomikin voi hyötyä liittyen etenkin luonnonvaroihin ja uusiin kuljetusreitteihin, Eloranta sanoo.

Eloranta huomauttaa, että pohjoisten merireittien vapautuminen jäästä voi tulevaisuudessa mullistaa koko maapallon logistiikkavirrat. Suomen tuleekin huomioida pohjoisten merireittien tuleva avautuminen tehtäessä liikennestrategisia päätöksiä pitkälle tulevaisuuteen.

– Tällä hetkellä Suomelta puuttuvat hyvät yhteydet Barentsin merelle ja sen keskuksiin esim. Murmanskiin ja Tromssaan. Henkilö- ja tavaraliikenteen yhteydet puuttuvat myös Perämeren kaaren alueelta Venäjälle itään ja Norjaan pohjoiseen, Eloranta huomauttaa. – Tarvitsemmekin kipeästi yhteisen kansallisen strategisen näkemyksen Pohjois-Suomen liikennejärjestelmän kehittämisen tavoitteista ja toimenpiteistä, mm. pohjoismaisella foorumilla sitä on jo odoteltu, kertoo Eloranta.