Eeva-Johanna Eloranta Opetushallituksen johtokunnan puheenjohtajaksi

Kansanedustaja, sivistysvaliokunnan varapuheenjohtaja Eeva-Johanna Eloranta (sd.) on nimetty Opetushallituksen johtokunnan puheenjohtajaksi.

– Olen iloinen nimityksestä Opetushallituksen johtokunnan puheenjohtajaksi ja voidessani näin työskennellä yhteisten tavoitteidemme mm. suomalaisten koulutus- ja osaamistason nostamisen, oppimiserojen kaventamisen ja koulutuksellisen tasa-arvon lisäämiseksi, Eloranta toteaa.

Opetushallituksen johtokunnan tehtävänä on hyväksyä viraston toimialaan kuuluvat strategiat sekä ratkaista muut toiminnan kannalta periaatteellisesti merkittävät asiat. Johtokunta hyväksyy myös viraston toiminnan ja talouden suuntaviivat sekä hyväksyy ja allekirjoittaa viraston tilinpäätös. Johtokuntaa tulee kuulla opetussuunnitelmien, tutkintojen, valmentavien koulutusten ja varhaiskasvatussuunnitelman perusteista sekä viraston työjärjestyksestä ja johtajien nimittämisestä.