Demarinaiset: Vahvat naiset herättivät sovinistit talviuniltaan

SDP: n ministerivalinnat ovat saaneet sovinistit hereille kuin karhut talviunestaan. Jutta Urpilainen valitsi lupaamassaan ministerikierrätyksessä uusiksi ministereiksi vahvat ja osaavat naiset Susanna Huovisen ja Pia Viitasen. Tästä riemastuneena perussuomalaiset löysivät itsestään sovinistin ja ulostuloissa käytettiin mitä ihmeellisempiä perusteluja siitä, miten  SDP on luisumassa kauaksi perusäijä-duunareista.

Pääsovinisteina ovat toimineet perussuomalaisten johto, mm. Timo Soini ja Juho Eerola.  Soinin mukaan nuorten naisten valitseminen ministeriksi osoittaa, että sosialidemokraattien arvomaailmaan ei enää mahtuisi työväestön etujen ajaminen. Naisetko eivät siis Soinin mukaan ansaitse arvoa työväestönä? Minne unohtuvat naiset tehtaissa, kouluissa, sairaaloissa? Juho Eerolan mukaan taas SDP olisi sosiaalitätien puolue.

– On pöyristyttävää, miten  perussuomalainen poliitikko puhuu naiseudesta ja naisten osaamisesta! Puolue näyttääkin jumiutuneen kivikautiseen tasa-arvokäsitykseen. Mikä onkaan perussuomalainen määrite sosiaalitädille, kysyy Demarinaisten puheenjohtaja, kansanedustaja Tuula Peltonen.