Backman: Stoppi tasaverokehitykselle

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Jouni Backman varoittaa tasaverokehityksestä.
– Oikeistohallitus on pala palalta murtanut periaatetta, jonka mukaan veroja on maksettava maksukyvyn mukaan. Tasaverojen roolia on sen sijaan lisätty. Tästä hyvänä esimerkkinä on sähköveron korottaminen.

– Kuluttajat voivat lähettää kiitoksensa uusimmassa sähkölaskussa olevasta yli 200 euron veronkorotuksesta kokoomuksen puoluetoimistoon. Sähkön lisäksi myös vaatteiden, ruuan ja muiden kulutustavaroiden hinta on noussut, Backman huomauttaa.

– Sunnuntaina äänestäjät pääsevät ottamaan kantaa verotuksen linjavalintoihin. Ääni sosialidemokraateille tarkoittaa stoppia tasaveroille. SDP ei kannata arvonlisäveron ja muiden tasaverojen kiristämistä, koska nämä iskevät voimakkaimmin juuri kaikkein pienituloisimpien kuluttajien kukkaroon.