Backman peräänkuuluttaa kokoomukselta tekoja

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jouni Backman peräänkuuluttaa kokoomukselta tekoja johtajabonusten kohtuullistamiseksi. Backman kertoo Itä- ja Länsi Savo -lehtien kolumnissaan odottavansa mielenkiinnolla, miten kokoomus toimii, kun hallituksessa käsitellään valtionyhtiöiden palkitsemisohjeiden tiukentamista.

– On hyvä, että ylilyönteihin on puututtu yli puoluerajojen. Nyt odotan mielenkiinnolla, onko esimerkiksi ystäväni Jyri Häkämies (kok.) ja muut kokoomuslaiset myös käytännössä puolustamassa hallituksessa Jutta Urpilaisen tiukennusesityksiä palkitsemisohjeisiin. Ainakin Jyrin vappupuheen ja Ben Zyskowiczin useiden puheiden perusteella näin on syytä olettaa, kirjoittaa Backman.

Backmanin mukaan uusissa palkitsemisohjeissa täytyy karsia kokonaan pois esimerkiksi ylimääräiset eläkkeet ja tulospalkkiot on kohtuullistettava ja sidottava aitoihin kestäviin tuloksiin. Hänen mukaansa sitouttamiseenkin riittänee riittävän suuri palkka ilman erilaisia tulo-, viipymis- ja lähtökorvauksia.

Lue kolumni kokonaisuudessaan osoittesta: http://www.ita-savo.fi/Mielipiteet/12291847.html