Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Antti Rinne SDP:n puoluehallituksessa: Hallituksen pitää joko luovuttaa tai tehdä suunnanmuutos

Antti Rinne

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne sanoo, että työmarkkinat kriisiytyvät uudelleen hallituksen ja elinkeinoelämän keskusliiton EK:n toiminnan myötä. Rinne puhui asiasta SDP:n puoluehallituksen poliittisessa tilannekatsauksessa torstaina aamulla.

– Sipilän hallitus on omalla toiminnallaan synnyttänyt työmarkkinoille epäluottamusta ja jännitteitä vaatimalla työntekijöiltä palkanleikkauksia ja heikentämällä työehtoja. Tämä on johtanut tilanteeseen, jossa työnantajat nyt katsovat voivansa luopua jopa keskusjärjestösopimuksista, Rinne totesi.

EK:n eilinen ilmoitus luopua kaikista keskusjärjestösopimuksista on Rinteen mukaan merkki siitä, että hallitus on menettänyt kokonaisuudessaan otteensa työmarkkinoiden toiminnasta. Rinne varoittaa hallitusta tästä kehityksestä ja perää pääministeriltä toimia. Keskusjärjestösopimuksissa turvataan muun muassa luottamusmiesten ja työsuojeluvaltuutettujen asema.

– Hallituksen pitää joko luovuttaa tai tehdä suunnanmuutos. Suomi ei selviä uudesta työmarkkinakriisistä. SDP on valmis tarjoamaan kaiken mahdollisen avun hallitukselle, jotta työmarkkinakriisi saadaan selvitettyä, Rinne sanoi.

Rinteen mukaan EK:n päätökset vaarantavat sekä Suomen mallin että hallituksen tavoitteen paikallisen sopimisen lisäämisestä.

– Mikäli työmarkkinoilla ei ole vahvaa suunnannäyttäjää, johtaa tilanne siihen, että kukin osapuoli tavoittelee vain omaa etuaan. Tämä suunnannäyttäjän rooli kuuluu Suomen hallitukselle. Mikäli hallitus jatkaa vain sivustakatsojana, Suomen malli ja paikallisen sopimisen lisääminen tuskin toteutuvat, Rinne varoittaa.

Suomen talouskasvu on tällä hetkellä euroalueen toiseksi heikointa. Näissä epävarmoissa talous- ja työllisyysnäkymissä on Rinteen mukaan pidettävä kiinni ja kehitettävä Suomen vahvuuksia. Niihin ovat aina kuuluneet sopimuksiin perustuvat ja järjestäytyneet työmarkkinat.

– Hallituksen toimettomuus vaarantaa nämä Suomen vahvuudet silloin, kun niitä kipeimmin tarvittaisiin. Jos SDP olisi nyt vallassa, koko hallitus istuisi jo yhteisessä neuvottelupöydässä hakemassa ratkaisua.