Antti Rinne: SDP:ltä 10 ideaa Suomelle – Hallitus vie Suomea väärään suuntaan

Antti Rinne

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman esittelivät tänään puolueen 10 ideaa Suomelle.

Esitys on oikeudenmukainen ja reilu vaihtoehto sille markkinavallalle, johon Sipilän hallitus on Suomea viemässä ja jota SDP välikysymyksessään kritisoi.

– SDP on hallituksen poliittiselle linjalle vaihtoehto. Esityksemme vahvistaisivat kasvua ja työllisyyttä, parantaisivat yritysten toimintaedellytyksiä sekä loisivat vankempaa pohjaa kansalaisten hyvinvoinnille ja osallisuudelle, Rinne sanoo.

SDP näkee, että Suomea viedään Sipilän hallituksen johdolla nyt väärään suuntaan. Hyvinvointivaltion tilalle ollaan rakentamassa markkinavaltaa, jossa palveluiden saatavuus riippuu täysin lompakon paksuudesta. Leikkaukset toteutetaan tavalla, joka eriarvoistaa suomalaisia.

– Hallitus on harhauttanut kansaa. Hallitus ei saanut eduskuntavaaleissa kansalaisilta valtakirjaa politiikkaan, jossa työttömät, pieni- ja keskituloiset eläkeläiset, lapsiperheet ja opiskelijat ovat maksumiehiä talouden tasapainottamiselle. Hallitus ei saanut valtakirjaa politiikkaan, jossa sosiaali- ja terveyspalvelut ja liikenneverkko yhtiöitetään. Sipilän hallitus tekee nyt Suomen historian kokoomuslaisinta politiikkaa aivan kuten valtiovarainministeri Alexander Stubb (kok.) totesi osuvasti, Rinne sanoo.

Hallitus vastaa tänään SDP:n jättämään välikysymykseen Suomen suunnasta.

Tutustu: SDP:n 10 ideaa Suomelle

10 ideaa Suomelle -diat