Antti Lindtman: Uusi jytky vie oikealle

Antti Lindtman

Suomi sai tänään uuden puolueen: oikeistopopulistisen kahden asian liikkeen, maahanmuuttovastaisen ja Eurooppa-vastaisen populistisen puolueen.

Pienen ihmisen asia hylättiin Jyväskylässä. Soinin perintö siirrettiin SMP:n ulkomuseoon. Tilalle tulivat kylmät ja kovat oikeistolaiset arvot.

Pääministeri Sipilä totesi hallitusneuvotteluiden jälkeen kesällä 2015, että hallituspuolueet ovat kuin yhtä puoluetta. Keskustan, kuin myös Kokoomuksen, puheenjohtajalta olisi nyt hyvä kuulla, ovatko he edelleen yhtä puoluetta myös Jussi Halla-ahon johtamien perussuomalaisten kanssa.

Jos hallitus jatkaa elämäänsä ennallaan, ottavat keskusta ja kokoomus vastuun Korkeimmassa Oikeudessa kiihotuksesta ja uskonrauhan rikkomisesta tuomion saaneen Halla-ahon linjauksista.

Sosialidemokraatit tarjoavat vaihtoehdon niille perussuomalaisilla, jotka haluavat edelleenkin ajaa pienen suomalaisen asiaa eivätkä halua lähteä maahanmuuttajia demonisoivien vaalivankkureiden työntöjuhdiksi.

Tiedän, että perussuomalaisissa on paljon ihmisiä, jotka ovat koko sydämellään tehneet työtä yhteiskunnan kehittämiseksi ilman mitään ääriajattelua. Toivotan ne perussuomalaiset, jotka haluavat ajaa tavallisen suomalaisen, palkansaajan ja yrittäjän asiaa, tervetulleeksi sosialidemokraattiseen liikkeeseen toimimaan ihmisten tasa-arvon ja oikeudenmukaisemman Suomen puolesta ja samalla hylkäämään kovan oikeistolaisen leikkauslinjan.