SDP:n jäsenten järjestöllisten ansioiden tunnustaminen ja kiittäminen

Työkalut 10:57

Ansiomerkkien, Rafael Paasio -mitalin ja kunniajäsenyyden sekä kunniakirjojen myöntämisen kriteerit

Puoluejärjestöt (puolueosastot sekä kunnallis- ja piirijärjestöt) voivat hakea ansiomerkkejä, pöytästandaaria ja Rafael Paasio -mitalia ansioituneille tovereille kiitokseksi ja tunnustukseksi järjestötyöstä.

Ansiomerkkejä ja pöytästandaaria haetaan SDP:n puoluetoimistosta (ota yhteyttä järjestösuunnittelija Lyyli Raatikaiseen, lyyli.raatikainen@sdp.fi). Paasio-mitalia haetaan Kansan Sivistysrahastosta. Kunniakirjoista päättää puolueosasto. Kunniajäseniä kutsuu puoluekokous.

Ansiomerkin saajista pidetään kirjaa SDP:n puoluetoimistolla elokuusta 2020 alkaen. Paasio-mitalin saajista on aina pidetty kirjaa Kansan Sivistysrahastossa.

Pronssinen ansiomerkki (30 €)

• aktiivinen jäsenyys puolueosastossa
  • 30 vuoden ikä
  • 5 vuotta puolueen jäsenyyttä
  • tai poikkeuksellisen ansiokas toiminta puolueessa

Hopeinen ansiomerkki (70 €)

• aktiivinen jäsenyys puolueosastossa, mahdollisesti myös kunnallis- ja piirijärjestössä
  • 40 vuoden ikä
  • 10 vuotta puolueen jäsenyyttä
  • tai poikkeuksellisen ansiokas toiminta puolueessa

Kultainen ansiomerkki (230 €)

ansiomerkki-kultainen
  • 50 vuoden ikä
  • 20 vuotta puolueen jäsenyyttä

Pöytästandaari (40 €)

• aktiivinen jäsenyys puolueosastossa
  • 40-vuoden ikä
  • 10 vuotta puolueen jäsenyyttä
  • tai poikkeuksellisen ansiokas toiminta puolueessa

Rafael Paasio -mitali ja rintamerkki (110 €)

• Paasio -mitali on tarkoitettu kiitokseksi ja tunnustukseksi pitkäaikaisesta uurastuksesta Sosialidemokraattisessa puolueessa. Täsmällisiä määrityksiä mitalin saannista ei ole.
  • Mitali on tarkoitettu erityisesti rivimiestoiminnassa, mutta myös puoluejärjestöissä vastuullisilla paikoilla ansioituneille tovereille
  • 60-vuoden ikä
  • pitkä jäsenyys puolueessa

Kunniakirjat