Al Gore tapasi Jutta Urpilaisen

SDP:n puheenjohtaja, valtiovarainministeri Jutta Urpilainen tapasi perjantaina 14.12. Yhdysvaltojen entisen varapresidentin sekä rauhan Nobelin vuonna 2007 saaneen Al Goren.

Generation Investment Managementin perustajan ja hallituksen puheenjohtajan Goren sekä valtiovarainministeri Urpilaisen tapaamisessa nousi esille muun muassa Goren lanseeraama Sustainable Capitalism -konsepti ja eettinen markkinatalous.

”Pidimme molemmat tärkeänä entistä paremman tasapainon löytämistä taloudellisen, sosiaalisen ja ympäristön kestävyyden välille. Talouskriisi on opettanut, että entiseen ei ole paluuta”, Urpilainen toteaa.

Tapaamisessa käsiteltiin myös Yhdysvaltojen talousnäkymiä sekä presidentti Obaman toisen kauden haasteita että Euroopan taloustilannetta.

”Talouden haasteet ovat yhteisiä. Yhtä lailla mahdollisuudet rakentaa polku kestävään kasvuun ovat olemassa Atlantin molemmin puolin”, Urpilainen muistuttaa.