1400 twiittiä tunnissa – Suomen ensimmäinen poliittinen Tweet Chat onnistui yli odotusten

SDP:n järjestämä Suomen ensimmäinen poliittinen Tweet Chat onnistui yli odotusten. Presidentti Tarja Halonen, kansanedustaja Maria Guzenina ja Docventuresin Riku Rantala keskustelivat tunnin ajan Twitterissä aiheesta Ihmisoikeudet ja turvallisuus.

Erilaisia kysymyksiä keskustelijoille tuli satoja ja osallistujien lisäksi myös keskustelun seuraajat osallistuivat aktiivisesti keskusteluun.

– Tämä on hyvä alku uudenlaiselle poliittiselle keskustelulle. SDP tulee jatkamaan tweet chatteja siinä missä toritapaamisia ja muita perinteisiä vaalityön muotoja, toteaa puoluesihteeri Reijo Paananen.

Tämä on hyvä alku, totesi Twitterissä keskustellut presidentti Tarja Halonen. Kansanedustaja Maria Guzenina piti ihmisoikeusaihetta tärkeänä ja totesi ajan loppuneen hieman kesken.

– Tästä aiheesta on jatkettava keskustelua, Guzenina kertoo tilaisuuden päätteeksi.

Twitter-keskustelu ja keskustelijoiden twiitit löytyvät Twitteristä hashtagilla #TurvallinenSuomi.

Twiittejä oli yhteensä yli 1400 tunnissa.