100 tunnin loppukiri

SDP:n eduskuntavaalikampanja huipentuu viimeisen 100 tunnin loppukiriin. Loppukirin aikana sosialidemokraattien tavoitteena on saada 100 000 uutta kohtaamista äänestäjien kanssa.

Torit ja kotiovet, pubit ja subit, netit ja webit ovat kaikki areenoita, joissa demarit kampanjoivat työn ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Kampanja jatkuu vaalihuoneistojen sulkeutumiseen saakka. Soppatykit ja vaaliautot kiertävät ympäri maata sunnuntai-iltaan saakka. Esimerkiksi Helsingin rautatieasemalla järjestetään lauantai-iltana klo 21–24 vaalibileet, joiden musiikista vastaa DJ Blavatsky.

Puheenjohtaja Jutta Urpilainen äänestää sunnuntaina aaamupäivällä kotikaupungissaan Kokkolassa. Urpilainen kampanjoi viimeisen 100 tunnin aikana perjantaina Porvoossa, Helsingissä ja Vantaalla sekä lauantaina Pietarsaaressa ja Kokkolassa.

SDP:n vaalikampanjointi on sujunut suunnitelmien mukaan. Kaikki suuret puolueet ovat saman virhemarginaalin sisällä. SDP:n vaalityö on täydessä vauhdissa ja nousujohteinen kampanja on saavuttanut jo yhden rajapyykin. Tammikuussa asetettu tavoite 500 000 ihmisen kohtaamisesta on ylitetty ja kohtaamisia on nyt 532 930. SDP:n kotisivuilla oleva puolueen oman vaalikone on myös kerännyt jo yli 40 000 kävijää.

Eduskuntavaaleissa Suomen suunta on mahdollista kääntää. Vaaleissa on kaksi todellista vaihtoehtoa: SDP:n johtama työn ja oikeudenmukaisuuden hallitus tai oikeistohallituksen jatko perussuomalaisilla lisämausteilla.