Äänestys SDP:n presidenttiehdokkaasta

Hyvä SDP:n jäsen,

SDP asettaa ensi tammikuun presidentinvaaleihin oman ehdokkaan. Nyt sinulla on mahdollisuus vaikuttaa.

Suomi tarvitsee presidentin, joka näkee maamme toimintakehyksen – paitsi osana Pohjoismaita ja Eurooppaa – myös koko maailmaa. Jatkuvasti muuttuvassa ja epävarmassa kansainvälisen politiikan tilanteessa Suomella pitää olla presidentti, joka hallitsee ulko- ja turvallisuuspolitiikan sisällöt jatkaen Suomen ulkopolitiikan pitkää linjaa. Presidentti toimii arvojohtajana eriarvoisuutta vastaan aktiivisesti niin kotimaassa kuin globaaleilla foorumeilla.

Maailman ja Suomen turvallisuuden suurimmat haasteet ovat seurausta maailmanlaajuisesta ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestämättömästä kehityksestä. Näihin haasteisiin voidaan vastata vain arvopohjalta, jossa ratkaisut rakentuvat kansainvälisyyden, solidaarisuuden ja avoimuuden varaan.

SDP toimii osana globaalia sosialidemokraattista perhettä maailmanlaajuisen turvallisuuden vahvistamiseksi. Satavuotias Suomi ei ole lastu laineilla, vaan kokoaan suurempi määrätietoinen toimija.

Saimme jäsenvaaliin lukuisilta osastoilta ehdotuksia ja nyt käsillä olevassa jäsenvaalissa meillä on kolme erinomaista ehdokasta: Maarit Feldt-Ranta, Tuula Haatainen ja Sirpa Paatero. Heistä esittelyt ohessa.

Lähdetään yhdessä vaalityöhön oman sosialidemokraattisen presidentin puolesta!

Antti Rinne, puheenjohtaja
Antton Rönnholmpuoluesihteeri