Ajankohtaista

Tänään eduskunnassa jatketaan hallituksen nk. ”aktiivimallin” käsittelyä. Me esitämme mallin hylkäämistä, sillä se eriarvoistaa ja köyhdyttää työttömiä ihmisiä. Ei ole työttömän vika, jos aktiivisuuskriteerit eivät täyty, kun työtä ei riitä kaikille.Sosialidemokraatit SDP

Hyvää kansainvälistä ihmisoikeuksien päivää! "Kansainvälisessä vertailussa ihmisoikeustilanteemme on hyvä, mutta valitettavasti kehityksen suunta on viime vuosina ollut huono. Asiasta ovat joutuneet huomauttamaan sekä YK:n ihmisoikeusneuvosto, eduskunnan oikeusasiamies että monet ihmisoikeusjärjestöt. Monet ongelmat ovat rakenteellisia, eikä niitä edes mielletä ihmisoikeusongelmiksi. Meidän on kaikissa olosuhteissa pidettävä kiinni oikeusvaltiosta, ihmisoikeuksien ja demokratian kunnioittamisesta." Tuula Haatainen SDP:n presidenttiehdokas Lue Tuulan koko kirjoitus täältä: https://haatainen2018.fi/nyt-heratys-suomessa-vakavia-ihmisoikeusongelmia/Sosialidemokraatit SDP

Lindströmin aktiivimalli tekee työttömät, jotka eivät halustaan huolimatta saa töitä, aktiivisesti ja vauhdilla syrjäytyneiksi köyhiksi.

– Ihmisten turvaa ei pidä leikata, jos ei pysty osoittamaan polkua ja tarjoamaan mahdollisuuksia työllistyä tai päästä koulutukseen. Pitää luoda toimia ja edellytyksiä, ja yhteiskunnan tehtävä on se osaltaan tehdä eikä leikata siihen liittyvää rahoitusta. Tämä on se ydinjuttu.Sosialidemokraatit SDP

Lataa lisää

lauri ihalainen

Alta löydät kaikkien kansanedustajiemme yhteystiedot. Nimeä klikkaamalla löydät lisätietoja sekä kyseisen kansanedustajan avustajan yhteystiedot