
Olen turkulainen kahden lapsen äiti ja sairaanhoitaja. Terveydenhuollossa olen tehnyt työtä jo 25 vuotta useissa kaupungeissa, eri osastoilla erikoissairaanhoidossa, perusterveydenhuollossa ja ikääntyneiden hoidossa. Työssäni olen harjaantunut pohtimaan ja ratkaisemaan monialaisia ongelmia, jotka vaativat laajaa yhteistyötä. Koulutukseltani olen lähihoitaja ja sairaanhoitaja YAMK.
Jokaisen on saatava hoitonsa oikeaan aikaan. Haluan edistää palvelujen saatavuutta sekä terveydenhuollon ja sosiaalipalvelujen asiakaslähtöisyyttä, sillä kaikilla ihmisryhmillä ei ole samanlaisia lähtökohtia tai mahdollisuuksia puolustaa itseään.
Läheisen pitkäaikaisen hoidon kautta tarkkailen järjestelmää jatkuvasti kaksin lasein, sekä työtekijän että asiakkaan näkökulmasta.
Important to me
Palvelujen asiakaslähtöisyys
Haluan lisätä panostusta perusterveydenhoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Terveyskeskuksesta on saatava apua nopeammin, jotta ongelmat eivät pääse syvenemään. Perusterveydenhuollossa on otettava käyttöön omalääkäri- ja omahoitajamalli. Palvelut on turvattava myös niille, joille esimerkiksi älylaitteiden käyttö ei ole mahdollista. Ikääntyneiden toimintakykyä ylläpitävä kuntoutus ja nopeasti kotiin saatavilla olevat palvelut on turvattava ja omaishoitajien jaksamista on tuettava.
Soten työntekijät
Hyvinvointialueiden muodostuminen on lisännyt henkilökunnan painetta työssään. Edellytys toimiville palveluille ovat hyvinvoivat ja osaavat työntekijät, heistä on pidettävä kiinni ja heitä on kuunneltava palveluiden kehittämisessä.
Lasten ja nuorten tulevaisuus
Lasten, nuorten ja perheiden tukeminen tuottaa kokoaan suurempia vaikutuksia tulevaisuuteen. Perhekohtainen maksukatto Varhan palveluissa tulisi ottaa kokeiluun.