Heli Hallikainen

Senior Account Manager, Asiakasvastaava
Age: 52
Welfare area: Keski-Uusimaa
Municipality: Mäntsälä
City part: Mäntsälä

Olen aktiivinen arjen vaikuttaja. Haluan antaa täyden panokseni hyvinvoinnin ja terveydenhoidon edistämisen sekä sote-palveluiden turvaamisen eteen. Olen toiminut aiemmin Keusoten valtuutettuna, joten hyvinvointialueen asiat sekä epäkohdat ovat minulle tuttuja. Haluan turvata erityisesti lähipalvelut sekä hoitoonpääsyn kohtuullisessa ajassa. Haluan vaikuttaa myös Keusoten puhelinpalveluiden toimintaan - kaikki eivät käytä nettiä, joten puhelimellakin pitää voida tavoittaa. Kuulen mielelläni palautettasi hyvinvointialueen toiminnasta - ota yhteyttä ja jutellaan lisää!
Nykyiset luottamustoimeni: Mäntsälän valtuutettu ja kunnanhallituksen jäsen. Keski-Uudenmaan Koulutuskuntayhtymä Keudan hallituksen jäsen. Mäntsälän elinkeinoasiain neuvottelukunnan jäsen, Mäntsälän Yrityskehityksen (MYK) yhtiökokousedustaja, Uimahalli Mäntsälään -työryhmän pj.
Minulla on neljä lasta, joten ikäihmisten asioiden lisäksi myös perheiden asiat ovat minulle tärkeitä. Päivätyössäni olen asiakasvastaavana.

Important to me

Peruspalveluiden sekä etenkin lähipalveluiden turvaus

Hyvinvointiyhteiskunnan peruspalveluiden sekä lähipalveluiden turvaaminen – terveydenhoito sekä sosiaalitoimi. Keskittyminen hyvinvointialueiden mahdollisuuteen järjestää ja ylläpitää palveluita riittävän laadukkaina ja oikea-aikaisina. Tulee turvata tehokas hoitoonpääsy ja ohjata oikeanlaiseen hoitopolkuun. Lisäksi tulee turvata pelastustoimen ja sairaankuljetuksen resurssit sekä ensivasteen toimiminen nopeasti.

Tukea ja turvaa kaikille

Kattava tuki ihmisille sote-palveluissa – pidetään kaikki mukana. Oikein ajoitettu ja mitoitettu tuki. Neuvonta- ja tukipalvelut, palveluprosessien sujuvuus, helppokäyttöisyys ja saavutettavuus, palveluita yhdeltä luukulta. Otetaan koppia myös niistä, joilla ei itsellä ole voimia tai kykyä.

Arkijärkeä hyvinvoinnin päätöksentekoon

Lapsiperheiden ja nuorten sekä ikäihmisten arjen haasteiden näkökulmaa lisää päätöksentekoon. Mitä päätökset vaikuttavat konkreettisesti tavallisten perheiden, työntekijöiden ja eläkeläisten arkeen. Hyvän hoitokokemuksen ja asiakaskokoemuksen turvaaminen sekä asiakkaiden näkökulman korostaminen enemmän myös päätöksenteossa.