Meillä taitaa olla sama suunta

Ulla Kaukola, 55

lehtori, filosofian maisteri

Uusimaa

Vantaa

301

Olen Vantaan kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen, OAJ:n valtuutettu ja opettajien luottamusmies, sisäilma-asiain neuvottelukunnan varapuheenjohtaja. Koulutukseltani olen filosofian maisteri Helsingin yliopistosta ja ekonomie kandidat Hankenilta. Työskentelen ammattikorkeakoulussa lehtorina. Puhun sujuvasti ruotsia, saksaa ja englantia. Olen 55-vuotias ja kolmen nuoren äiti.

Jag är stadsfullmäktigeledamot och medlem i stadsstyrelsen i Vanda, OAJ:s fullmäktigeledamot och lärarnas förtroendeman. Till utbildning är jag filosofie magister från Helsingfors universitet och ekonomie kandidat från Hanken. Jag talar flytande svenska. Jag är mor till tre barn.

Minulle tärkeää

Koulutus on investointi, ei meno - Utbildning är en investering, inte en utgift

- Palautetaan kokopäiväinen varhaiskasvatus kaikille lapsille. - Pidennetään oppivelvollisuutta ja tehdään siten lukiosta ja ammattioppilaitoksesta aidosti maksuton. - Pidetään kiinni koulutuksen laadusta. - Tuetaan myös aikuisten opiskelua ja ammatin vaihtoa. - Taataan koulutukselle ja tutkimukselle vahva perusrahoitus. - Arvostetaan opetusta ja opettajaa. Pelkällä peruskoululla ei pärjää.

Oikeudenmukainen verotus - Rättvis beskattning

- Torjutaan harmaata taloutta ja veronkiertoa. - Pidetään veronpohja laajana ja tiiviinä. - Tehdään työtä sen eteen, että EU:hun saadaan yhteinen yritysveropohja. - Luovutaan yrittäjävähennyksestä ja metsälahjavähennyksestä. Pidetään markkinatalous piikana, sillä siitä ei ole emännäksi

Hyvinvointia kaiken ikää - Välfärd i alla åldrar

- Lopetetaan julkisen terveydenhuollon alasajo. - Ei sallita tehdä bisnestä vammaisilla, vanhuksilla eikä lapsilla. - Ehkäistään syrjäytymistä ja eriarvoistumista. - Ei anneta köyhyyden ja yksinäisyyden nististää ihmistä. - Kodista ei saa tulla ikäihmiselle vankila. Jaetaan hyvä kaikille, ei vain harvoille.
Ehdokashaku