Meillä taitaa olla sama suunta

Timo Harakka, 56

kansanedustaja, toimittaja

Uusimaa

287

Olen uudistaja. Teen työtä tulevaisuuden Suomelle. Päällä ja sydämellä, osaamisella ja oikeudentunnolla.
Tunnen talouden – maailman, EU:n ja Suomen. Kannatan reilua kilpailua ja markkinataloutta; vastustan vaarallista finanssikapitalismia. Toimin aktiivisesti kansainvälisessä yhteistyössä, jotta monikansallisten konsernien aggressiivinen verosuunnittelu taltutetaan.
Olen pitkäaikainen yrittäjä ja edistän yrittäjyyttä.
Tunnistan tulevaisuuden haasteet. Digitalisaatio, tekoäly ja lohkoketjut vaativat fiksua lainsäädäntöä ja fiksun valtion kannustusta.
Taistelen 5-18-vuotiaiden isänä lasten tasa-arvon puolesta: maksuton varhaiskasvatus, oikeus harrastukseen perheen varoista riippumatta, turvallinen ympäristö
Toimin yhdenvertaisuuden puolesta, niin nuorten syrjäytymistä vastaan kuin viittomakielisten aseman puolesta. Olen feministi ja ilmastonsuojelija.
Arvostan kulttuuria ja sivistystä – koko yhteiskuntamme perustaa.
Jag är förnyare: för den flerspråkiga, multikulturella Finl

Minulle tärkeää

Kestävä talous 2020-luvulle

Edessä on talouden vastatuulta. On käynnistettävä 5 uudistusta työllisyyden, tasa-arvon ja talouskasvun puolesta. 1) Varhaiskasvatus joka lapselle, 2) maksuton toinen aste kaikille, 3) perhevapaaudistus, 4) sotu-uudistus ja 5) vastuullinen verolinja. Näin saavutetaan 75 % työllisyys. Pieni- ja keskipalkkaisten tuloveron alennus, samoin eläkeläisille. Yrittäjyyttä on rohkaistava. Monikansallisten yhtiöiden verosuunnittelu kuriin - silloin kilpailu on reilumpaa kotimaisille pk-yrityksille.

Tulevaisuusinvestoinnit

Nopeat raiteet, oppimismiljardi, ilmastoystävällinen teollisuus, uusiutuva energia. Pk-seudun työssäkäyntialuetta on laajennettava joka suuntaan. Nopeiden työmatkojen ansiosta tavalliset perheet saavat väljän ja kohtuuhintaisen kodin. Suomi menestyy osaamisella, ei halpatyöllä. Koulutuspanostus päiväkodista tohtorintutkintoon. Tutkimukseen, innovaatioihin 4%/bkt. Tarvitaan digiministeri. Uusiutuva teollisuus tarjoaa ratkaisuja globaaleihin ympäristöongelmiin ja samalla työtä suomalaisille.

Ketään ei jätetä yksin, oli nuori tai vanha

Jokaiselle nuorelle harrastus perheen varallisuudesta riippumatta, jokaiselle ikäihmiselle arvokas hoiva. Tavoite vuodelle 2035: syrjäytyneitä 0. Vammaiset, osatyökykyiset, kuntoutujat, maahanmuuttajat työhön. Naisten on saatava miesten euro. Miesten ja naisten alat historiaan. Terveyspalveluihin laatua ja tehoa, mielenterveystyöhön panostus. Lapsiperheiden lisäksi yksineläjät huomioitava mm. kotitalousvähennyksellä.
Ehdokashaku