Meillä taitaa olla sama suunta

Tiina Heikkinen, 35

koulunkäyntiavustaja

Oulu

Kajaani

Olen suorasanainen, ratkaisukeskeinen kunnallispoliitikko Kajaanista.

Poliitikkona toimintaani ohjaa oikeudenmukaisuus. Haluan tehdä ennaltaehkäisevää politiikkaa. Meidän tulee sijoittaa lapsiin ja nuoriin, jotta yhteiskuntamme pysyy hyvinvoivana. Valtakunnallisten päätösten teossa tulee ottaa huomioon Pohjois-Suomen ja syrjäseutujen erityisolosuhteet.

Olen 35-vuotias, perheellinen nainen. Työskentelen kehitysvammaopetuksessa koulunkäyntiavustajana sekä toimin omaishoitajana.

Luottamustehtävät:
Kajaanin kaupunginvaltuutettu
Ympäristöteknisen lupajaoston pj
Kajaanin SDP:n valtuustoryhmän vpj
Kajaanin demareiden vpj
Jhl kunnalliset varapääluottamusmies
Jhl kunnalliset hallituksenjäsen

Työhistoria:
Lastenhoitaja
Vanhustenhoitaja
Varastotyöntekijä
Siivooja
Henkilökohtainen avustaja

Ja 7-vuotiaana työskentelin jäkälänpoimijana

Minulle tärkeää

Lapset

Hyvinvoivista lapsista kasvaa hyvinvoivia aikuisia. Jokaisella lapsella tulee olla oikeus turvalliseen lapsuuteen sekä koskemattomuuteen. Olen työskennellyt lastenhoitajana ja koen, että päivähoitouudistuksen lisäksi lasten mahdollisuutta kasvaa kotona on tuettava.

Luonto

Suomalainen luonto on upea ja luonnon varoja täytyy käyttää harkiten. Oulujärven ja Oulujoen vesistöjä on suojeltava. Luonto on yksi kiehtovimmista vientivalteistamme.

Koulutus

Koulutus on merkittävä tekijä oikeudenmukaisen yhteiskunnan toteutumisessa. Lähdin 16-vuotiaana opiskelemaan nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajaksi, koska halusin pelastaa Suomen nuorison. Kyseiselle alalle en kuitenkaan päätynyt, mutta sain opinnoista hyvän ponnistuslaudan työelämään. Koen, että maksuton koulutus tarjoaa tasa-arvoisen mahdollisuuden pärjätä elämässä  lähtökohdista riippumatta.
Ehdokashaku